Zoekmachine adverteren

  • Zoekmachine adverteren via Google Ads?

    Laat gratis je gegevens achter en ontvang geheel vrijblijvend meerdere SEA offertes!

Laat gegevens achter

.

Ontvang gratis offertes

.

Vergelijk alle offertes

.

Vind eenvoudig beste deal

.

Zoekmachine adverteren via Google Ads (AdWords)

Via Google Ads (het vroegere Google AdWords) is het mogelijk om op Google te adverteren. De betaalde posities bevinden zich boven en onder de gratis organische zoekresultaten. Je betaalt bij het adverteren op Google een bepaald bedrag per klik (cost per click/cpc) en wordt getoond wanneer gebruikers een bepaalde zoekterm intypen. Je kunt zelf bepalen op welke zoektermen je allemaal gevonden wilt worden en hoeveel je maximaal wilt betalen voor een klik. Zoekmachine adverteren (Search Engine Advertising) kent een paar grote voordelen. Zo wordt je website, in tegenstelling tot bij zoekmachine optimalisatie, direct in de zoekresultaten van Google getoond en kun je gebruikers nauwkeurig targeten. Daarnaast zijn de resultaten van je AdWords campagnes erg goed meetbaar omdat alles nauwkeurig wordt bijgehouden.

Adverteren op Google: Google Ads account opzetten

Om te kunnen adverteren op Google dien je eerst een Google Ads account op te zetten. Zodra je dit hebt gedaan kun je een campagne aanmaken en stel je in hoeveel je maximaal wilt uitgeven. Vervolgens geef je aan op welke keywords je advertenties allemaal gevonden moeten worden en hoeveel je wilt betalen voor een klik. Het is verstandig om eerst een uitgebreid keyword onderzoek te doen om vast te stellen welke zoektermen voor jouw advertenties interessant zijn. Je kunt hiervoor de keyword planner van Google Ads gebruiken. Vervolgens schrijf je advertentieteksten die in Google moeten worden getoond en geef je aan waar gebruikers precies op je website moeten landen zodra ze de advertentie hebben aangeklikt. Om de resultaten van je Google Ads campagnes goed te kunnen meten dien je conversie tracking in te schakelen. Op deze manier krijg je inzicht in het aantal behaalde doelen (aankopen, inschrijvingen, aanmeldingen etc.).

Google Ads cpc en kwaliteitsscore

Waar je precies in de betaalde zoekresultaten wordt getoond is eigenlijk afhankelijk van twee factoren: de prijs die je maximaal wilt betalen voor een klik op je advertentie en de zogenaamde kwaliteitsscore. Deze kwaliteitsscore wordt uitgedrukt op een schaal van 1 tot en met 10 en geeft aan hoe relevant je advertentie wordt geacht. De kwaliteitsscore wordt door verschillende factoren bepaald, waaronder:

  • de match tussen de opgegeven keywords en je advertentietekst
  • de match tussen de advertentietekst en je landingspagina
  • de verwachte Click Through Rate (CTR)

Het is dus niet zo dat je advertentie standaard bovenaan wordt getoond wanneer je een hoge klikprijs hebt ingesteld. Het kan namelijk voorkomen dat andere advertenties met een lagere cpc boven die van jouw worden getoond omdat zij een hogere kwaliteitsscore hebben. Het is daarom bij zoekmachine adverteren belangrijk om je advertenties zo goed mogelijk te tageten.

AdWords uitbesteden: AdWords specialist vinden

Hoewel de basis van Google Ads/AdWords vrij eenvoudig te begrijpen is, gaat het natuurlijk een stuk verder dan hierboven is beschreven. Het optimaal inrichten van je advertentieaccount, het gebruik van de juiste (soort) keywords en uitsluitingszoekwoorden, nauwkeurige targeting, het constant bijstellen van de cpc’s, het gebruik van de juiste advertentie extensies en het constant bijschaven van de advertentieteksten vergt naast een hoop tijd ook de nodige kennis en ervaring. Veel ondernemers besluiten daarom ook om een Awords specialist of AdWords Bureau in te schakelen bij het opzetten en onderhouden van hun Google Ads account. Er zijn gelukkig veel AdWords/Google Ads specialisten in Nederland te vinden. Laat daarom ook gratis je gegevens achter en ontvang van verschillende SEA specialisten geheel vrijblijvend een voorstel dat op jouw doelstellingen aansluit.

© 2018 123website-offertes.nl